„Veľmi sa na tento zázrak tešíme,“ avizoval minister dopravy Jozef Ráž na októbrovej tlačovej konferencii. Spomenul, že aj počas zimy na tomto úseku diaľnice pracovalo 400 robotníkov.
Otvorenie je naplánované na 20. 11. 2025.
„Na novom úseku ešte poslednýkrát pozametáme, vyčistíme posledné detaily a nový úsek R2 Kriváň – Mýtna je takmer pripravený.“ Doplnil na nedávnej TK.
Od februára montovali protihlukové steny, pokračovali v prácach na zárubných múroch a zábradliach či rímsach. Betonáže, izolácie a mostné dilatácie boli hotové v apríli. Nasledovalo asfaltovanie a napojenie na už hotové úseky Lovinobaňa a Pštrusa.
50-ročná skládka odpadu odstránená
Robotníci v spolupráci so stavebnými spoločnosťami Doprastav a Strabag odstránili tiež 50-ročnú skládku odpadu, ktorá sa odhalila ako 10-krát väčšia, než sa pôvodne predpokladalo.
„R2 je vedená v údolí Krivánskeho potoka medzi pohoriami Slovenského Rudohoria, Poľany a Javoria. Začiatok trasy nadväzuje na predchádzajúci úsek R2 Pstruša – Kriváň v dočasne upravenej mimoúrovňovej križovatke Kriváň. Koniec úseku sa pred obcou Mýtna napojí na úsek R2 Mýtna – Lovinobaňa, Tomášovce.Ide o technicky náročný úsek, ktorého súčasťou bude 5 km dlhá mostná estakáda v údolí Krivánskeho potoka. Táto estakáda je situovaná vo výške 15 – 45 m ponad trasu cesty I/16, v tesnej blízkosti vysokého napätia a existujúcej zástavby,“ informovala NDS na sociálnej sieti.
PRÍBEH JEDINEČNEJ CESTY V KORUNÁCH STROMOV R2 KRIVÁŇ – MÝTNA
9 kilometrov novej rýchlostnej cesty,
takmer 6,5 kilometra mostov,
najvyšší pilier takmer 45 metrov,
najdlhší most na Slovensku (4374 metrov),
použité všetky stavebné technológie na stavbu mostov,
skruže niektorých mostov sa stavali vo vzduchu vo výške 30 metrov
približne 30 vysokých žeriavov, niektoré z Poľska a Čiech,
denne 450 – 500 pracovníkov na stavbe,
to všetko za 4 roky stavebných prác.
